søndag 19. desember 2010

Anmeldelse: Storgårdsfolk 1 av Eva J. Stensrud

Storgårdsfolk 1 - Slektsmerket av Eva J. Stensrud



Lest: Desember 2010
Språk: Norsk

Kort om selve historien:
Denne historien handler om ungjenta Johanna Guldberg, som er eldste datter av lensmannen. Så familien har i flere generasjoner drevet lensmannsgården Store Guldberg. Dette gjør at man skal te seg ekstra godt og ikke bringe skam over familien.
Johanna har lenge visst at det er barndomsvennen Gønner Brattbakk hun vil giftes med.
Men er han nå virkelig den rette for den stolte egenrådige lensmanns-datter.
Og hva skjer når verdensvante dansken Christian kommer til bygda.
Utover Johanna møter man også mye hennes søster Solveig og følger henne på sin jakt om den eneste ene.

Min mening:
Først syntes jeg at boka var sånn helt grei, spennende.. Men ikke sånn wauw.. Helt til jeg kom til slutten. Etter og ha lest slutten vil jeg i gang med neste bok med en gang. Bare synd jeg ikke har neste boka i serien enda :(
Søker som en gerning etter og finne 2éren billig. Så det burde vel egentlig si hva jeg syntes om boka.
Men fordi den følelse først kom frem sist i boka, har jeg valgt om kun gi denne boka 4 ut av 6 stjerner. Og håper at neste boka er et lite tak bedre fra begynnelsen av :) Så den kan skaffe inn de stjernene jeg tror disse bøkene er vært. For har lest rundt omkring masse godt om denne serien.


Har du lest denne boka.? Kommenter evt. med et link til sida/bloggen din hvis du har anmeldt den :)
Hvis du faller over bøkene billig et sted og syntes du ville hjelpe meg :) Så si vennligst fra :P
Denne boka kan i hvertfall anbefales :)
Hvis du vil lese mere om serien så sjekk evt. seriens hjemmeside.


~MoonStar~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar