søndag 12. desember 2010

Smakebit - Carries Dagbok

Carries Dagbok av Candace Bushnell




Bli med på denne ukentlige utfordringen du også, har du en blogg og leser en bok så skriv en liten bloggpost med en smakebit fra boken du leser. Legg så igjen en link til din blogg i LinkyTools funksjonen nederst i denn bloggposten. Bli med for å få lesere til å hoppe fra blogg til blogg, leserne vil oppdage nye bøker og kanskje en ny blogg eller to :) Utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.

Denne ukens smakebit fra meg kommer fra boken Carries Dagbok av Candace Bushnell, side 27 (oversatt fra den danske versjonen- håper det er bra nok oversatt :) ):
Jeg går i retningen, mot gymsalen. Jeg sleper føttene etter meg gjennom gresset. Hvorfor er det alltid sånn? Jeg sier til folk at jeg vil være forfatter, og de bare ruller med øynene av meg. Jeg blir gæren av det. Spesielt fordi jeg har skrevet siden jeg var 6 år gammel. Jeg har en ganske god fantasi og på et tidspunkt skrev jeg historier om en familie av blyanter, som het "Familie nummer 2". Hvor de alltid prøvde og slippe vekk fra en slem mann som het "Blyantspisseren". Senere skrev jeg om en liten jente, som hadde en mystisk sykdom, som gjorde at hun lignet en på 90 år.
Og her i sommers skrev jeg en hel bok omkring en gutt som ble forvandlet til et tv og ingen i familien hans la merke til det, før han hadde brukt opp all elektrisiteten i huset.


Jeg har først startet på denne boka i dag og egentlig kun kommet til side 24 :)
Den handler om Carrie Bradshaw fra Sex in the City, da hun var ung.
Har hørt mye positivt om den. Og har lånt den av storesøstra mi. Som faktisk har lest den. Og det sier litt om boka. For dette er den eneste boka hun noen sinde i hele sitt liv har lest. :) Så da må den jo være bra, regner jeg med :P
Kommer anmeldelse når jeg er ferdig ;)

Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!
  • Åpne boken du leser i nå
  • Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din(vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken).
  • Skriv en liten bloggpost og legg igjen en link til din egen bloggpost i LinkyTools oversikten under her. Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blog til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker.


~MoonStar~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar