tirsdag 11. januar 2011

Anmeldelse: Den myteomspunne av P.C Cast

Den myteomspunne av P.C Cast



Original titel:
Divine by Choice
Lest: Desember 2010
Språk: Norsk
Oversatt av Mona Berge

396 sider (orginal: 432 sider)
ISBN 978-82-317-0672-4
2 boka i Partholon Triologien
For og skjønne boka, skal man ha lest første boka. Se link til anmeldelsen nederst.

Kort om selve historien:
Shannon lever livet i Partholon da hun plutselig helt uventet blir brakt tilbake til sin egen verden. Vekk fra sin mann, nye venner. Og inn i den gamle verden. Alt er bare ikke som det pleide og være. Rhiannon har jo levet der og det har hun gjort på sin egen måte. Shannon gjennomgår en hard tid, når hun kommer tilbake og finner ut av hennes liv ikke lengere er det samme. Så nå må hun rydde opp, samtidig som hun må finne hjelp og finne en løsning på og kunne komme tilbake til Partholon.
Men det er ikke bare bare. For da Shannon kom til sin egen verden, fulgte et sort ondskap etter. Og den må selvfølgelig bekjempes før hun kan finne en vei tilbake.

Bak på boka:
Shannon Parker har slått seg til ro med tilværelsen i Partholon og nesten glemt sitt tidligere liv. Men så senker ondskapen seg igjen over landet … Noen – eller noe – har fremkalt den, og da Shannon blir tvunget til å dra tilbake til Oklahoma, begynner hun å ane hvem som står bak. Nå må hun forsøke å komme tilbake til det livet hun ble revet vekk fra, men det viser seg å være lettere sagt enn gjort. Dessuten har de mørke kreftene fulgt med henne fra Partholon, og det blir snart åpenbart at verken hun eller dem hun elsker er trygge. Shannon må stoppe ondskapen – selv om det betyr at hun risikerer sitt eget liv …

Min mening:
Denne serien er rett og slett ganske genialt skrevet. Elsker humoren og spenninga.
Gir bare denne boka 4.5 ut av 6 stjerner.
Selvom den nok har fortjent mere. Men har blitt enig med meg selv at den kan ikke helt måle seg med 1éren. Du er som før virkelig oppslukt i boken. Men den kan ikke helt måle seg med forgjengeren. Det er ikke fulgt like mye humor i den + at jeg nok ble litt påvirket over det med trekantsdrama. Lever meg for mye inn i sånt så blei litt irritert til tider. Både posetivt og negativt så klart. + at jeg syntes boken til tider kunne være litt treig. Det var liksom mye som skjedde, men allikavel på en litt langtrukken måte.
Men ikke misforstå. Boka var kjempe bra :) Og gleder meg masse til 3 og siste boka kommer i posten.

Sjekk også:
- Anmeldelse av Bok 1 - Den Utvalgte
- Anmeldelse av Bok 3 - Den Forutbestemte (kommer senere)
- Legg til på bokelskere
- Legg til/les om på Goodreads
- Forfatterens hjemmeside

Litt ekstra info: Har funnet ut av det på engelsk også har kommet en bok som heter Divine Beginnings eller noe i den stilen. Det er en bok utover triologien. Hvor man kommer tilbake i tid. Før denne historien skjedde :) Skal bli spennende og sjekke ut den boka på et tidspunkt.

Har du lest denne boka? Hva syntes du.? Vær velkommen til og dele link :)


~MoonStar~

5 kommentarer:

  1. Dette høres ut som om en serie man kan bli avhengig av. Er også nysgjerrige på hvordan den er skrevet i forhold til House of The Night serien som jeg syntes har et litt billig språk(men allikevel blir man avhengig!).

    SvarSlett
  2. Jah.. jeg vet. Men denne serien er jo i forhold til House of Night beregnet til voksne. Så er jo litt forskjell.
    Men nå har jeg lest denne serien på norsk og House of Night på engelsk. Men er enig. Språket var litt irriterende i den serien.
    Men denne serien. I sær bok nr. 1 syntes jeg er helt genial. Lo jo som bare det :P Gled deg :)

    SvarSlett
  3. Denne boka (og serien) virker skikkelig spennende! Jeg har lest en del av "The House of Night" bøkenen , men etter tre bøker var jeg virkelig lei av skrivemåten. Siden du sier skrivemåten i denne serien var bedre så kanskje denne burde sjekkes ut? :P

    SvarSlett
  4. Jah. Første boka gjorde at jeg bestemte meg for og abonnere på Nocturne bøkene.
    De er jo oversatt til norsk. Så da får jeg lest litt norsk også. Men så inne på sida at den første boka var utsolgt på norsk. Så vet ikke om de får de igjen. Men ellers så er det jo mange billig sider man kan få de på engelsk :)

    SvarSlett
  5. Er ganske glad i denne serien, ja. Ble nettopp ferdig med bok 1 (som jeg ga meg selv i julegave) og nå ligger bok 2 og 3 klar til meg her. :)

    SvarSlett