tirsdag 8. mars 2011

Anmeldelse: Rebel av R.J Anderson

Rebel av R.J Anderson


Lest: Februar 2011
Språk:Engelsk

Dette er 2 boken i Faery Rebel trilogien.
ISBN13: 9780857351357
295 sider

Bak på boka:
No ordinary fairytale...
Linden´s cage glowed with fiery heat, burning her fingers when she tried to cling to the bars. She fluttered helplessly in midair, wing muscles aching with effort, knowing that she couldn´t hover much longer before her strength gave out - and that the moment it did, she would die...

Kort om selve historien:
Den andre boken handler om Linden, en ung 15 årig fe som er vokset opp i fe samfunnet i det store treet ute i Pauls hage.

Man skal ha lest første boken for og forstå hele sammenhengen. Da denne boken er en fortsettelse hvor de jakter etter flere svar. Feene søker svar om hva som skjedde med deres samfunn for lenge siden og hvordan de kan få tilbake magien sin.
Men tiden er knapp når dronningen ligger for døden. Og ute i den store verden finnes det mange forhindringer.. Både store som små..

Min mening:
Likte denne boken. Faktisk litt bedre end 1éren. Da det i denne skjedde litt mere og var mye mere spenning på gang. Så jeg har valgt og gi den 5 ut av 6 stjerner.

Men som sakt. Boken er nok ikke noe god og lese alene, man må få med seg Knife, etteren for og kunne følge med i sammenhengen.
Og jeg gleder meg til 3éren for og finne ut av hvordan hele eventyret ender. Og om du får løst mysteriet og gjennoprettet samfunnet til sånn de vil ha det.

Sjekk også:
- Legg til på bokelskere
- Legg til eller les om på Goodreads
- Les min anmeldelse av bok 1 Knife
- Forfatterens hjemmeside
- Anmeldelse av bok 3 Arrow (kommer senere)


Har du lest denne? Og hva syntes du? Del gjerne link til din egen anmeldelse. Så vi får flere syn på saken ;)


~MoonStar~

3 kommentarer:

  1. Jeg har ikke lest noen av bøkene, men har dem på ønskelista mi:)

    SvarSlett
  2. Etter at jeg leste Knife gledet jeg meg til oppfølgeren, helt til jeg fant ut at den var fra Lindens perspektiv. Men kommer likevel til å lese den :)

    SvarSlett
  3. Jeg har lest Knife og jeg syntes den var virkelig bra. Har både Rebel og Arrow her men ikke lest de enda, gleder meg til å lese begge to.

    SvarSlett