onsdag 13. april 2011

Anmeldelse: Parken av Singh & Normann

Parken av Singh & Normann



Lest: April 2011
Språk:
Norsk
Mottatt av:
Natalie Normann

Om boka:

Dette er en sort lesehest bok, altså skrevet for unge i aldersgruppa 5-7 klasse, altså 10-12 års alderen.
Skrevet i samarbeide mellom Anan Singh og Natalie Normann.

Genre: Grøsser
Størrelse: 73 sider
ISBN-13: 9788203253386

Handling:
Parken handler om en ung jente som heter Amanda. Hun har nettopp flyttet til Norge fra India. Og bor nå sammen med sin mormor.
Amanda trives ikke så godt på skolen og blir mobbet og jaget av noen av de andre.

En dag blir Amanda jaget hjem av en flok jenter, gjennom Parken. Men mens hun gjemmer seg i en busk, skjer det merkelige ting. I mørke og kulda er statuene skumle og virker nesten levende. I det fjerne hører hun skrik og jente gjengen flykter. Men hvorfor?
Etter denne dagen skjer det merkelig ting som hun ikke helt kan forklare. Kjente begynner og frykte hun er på randen til og bli gæren. Men hva er det som egentlig skjer? Er alt bare innbilning?

Min mening:
Denne boken overrasket meg. Selv om jeg er en del over målegruppa, likte jeg boka. Jeg har valgt og gi den 5 ut av 6 stjerner.
Fordi jeg mener den passer godt for målegruppen eller generelt som lesehest bok, for unge som kanskje ikke er så vant til og lese.
Til og være så liten en bok er det masse spenning. Og når du tror du har styr på hva som kommer til og skje, så skjer noe helt annet og man blir overrasket. Det liker jeg :) At man ikke kan forutsi hele historien. Så kan sterkt anbefales for unge som søker en lettlest bok :D

Sjekk også:
- Legg til på bokelskere
- Smakebit Parken
- Forfatteren Normann sin blogg


Tusen takk til forfatterne for og sende meg en gratis signert bok :)
Ble kjempe glad over og få denne. Beklager det tok så lenge før jeg fikk lest den. Men bedre sent en aldri :) Men var viktig for meg og lese hele boken ut i et. Så det ble en oppriktig anmeldelse :)

Vil hvis mulig låne ut boken til andre unge (har en del kusiner) og høre om de kan skrive litt om boken. Så kanskje det kommer et innlegg i fremtiden med forskjellig ekstra meninger på boken.

Har du lest denne? Og hva syntes du?? :)

~MoonStar~

2 kommentarer:

  1. Høres ut som en spennende bok:) Nei jeg har ikke lest den. Anmeldelsen var fin:)

    SvarSlett
  2. Heisan! Tusen takk for nydelig anmeldelse. Vel verdt å vente på! Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å anmelde Parken - og heldigvis for oss så synes du den var bra!

    SvarSlett