mandag 30. mai 2011

Anmeldelse: Den forutbestemte av P.C Cast

Den forutbestemte av P.C Cast


Om Boka:
Dette er den tredje boken i Partholon serien, som er skrevet av P.C Cast. Forfatteren bak The House of Night series. Den tredje boken heter originalt på Engelsk Divine by Blood (2007)
Den første boka heter Divine by Mistake (2001) og den andre boken Divine by Choice (2006)
På norsk blir de kalt Den Utvalgte og Den Myteomspunne.
Men det har også kommet flere bøker til serien, på engelsk.

Divine Beginnings (a prequel, from 2009)
Elphames Choice (book 4, from 2004)
Brighids Choice (book 5, from 2005)

ISBN13: 9780373802913
ca. 432 sider


Lest: April 2011
Språk: Norsk

Bak på boka: (fra Goodreads)
Conceived in a lie and trapped in a tree throughout her gestation, Morrigan's birth was truly magical. After that start, she spent the next eighteen years raised as a normal girl in Oklahoma.

Upon discovering the truth of her heritage, her rage and grief take on a power of their own, carrying her back to the world of Partholon. Yet, instead of being respected as the daughter of the Goddess Incarnate, Morrigan feels like a shunned outsider.

In her desperation to belong to Partholon, she confronts forces she can't fully understand or control. And soon a strange darkness draws closer…


Handlingen:
Denne boken handler mest om Rhiannons datter Morrigan. Hun oppdager arven sin og hvor hun kommer fra. Som tenåring finner hun ut av at hennes ekte mor engang var høyeste prestinne, for en gud i en annen verden.

Men tingene er mere kompliserte end som så. Når du først oppdager at alt du visste var løgn. Og når du da plutselig blir sent til en annen verden, da begynner tankene og fly.
Hvem er hun egentlig? Og hva skal hun gjøre med livet sitt?
Er svaret på alt gjemt i den andre verdenen?

KoblingMin mening:
Jeg likte denne boken :) Den var god underholdning. Men må innrømme at den ikke vekket like mye i meg som den første boken i serien. Det var ikke like mye humor i denne, men historien var bra for det :)
Jeg likte veldig godt den lille romance delen. Og det er ganske spennende det med to så forskjellige verdener, med så like mennesker :) Hvis du har lest de andre bøkene, så skjønner du hva jeg mener :P Så liker hele ideen bak denne historien :)
Og har derfor gitt den 5 ut av 6 stjerner


Den holdt med underholt hele veien igjennom. Og jeg ser frem til og lese de andre bøkene i serien. Håper bare de kommer til og bli oversatt til norsk, nå som jeg først har begynnt og lese serien på norsk :)

Sjekk også:
- Min anmeldelse av bok 1
- Min anmeldelse av bok 2
- Les om og legg til Goodreads
- Legg til på bokelskere
- Forfatterens hjemmeside

Har du lest denne boken? Eller planer om det :)
Hva syntes du generelt om denne serien? Lest noen av de andre bøkene jeg nevnte, som har kommet i tilleg til trilogien.

~MoonStar~

1 kommentar: