lørdag 21. mai 2011

Anmeldelse: Paranormalcy av Kiersten White

Paranormalcy av Kiersten White


Om boka:
Dette er første boka i en ny trilogy, skrevet av Kiersten White. Fortsettelsen i serien, altså bok nummer 2 er forventet utgitt i Juli 2011. Den skal hete Supernaturally. Begge bøkene har allerede fått masse bra anmeldelser i blogg verdenen :)

ISBN13: 9780061985843
335 sider

Lest: Mai 2011
Språk: Engelsk
Utgitt: 2010

Bak på boka: (fra Goodreads)
Evie’s always thought of herself as a normal teenager, even tho
ugh she works for the International Paranormal Containment Agency, her ex-boyfriend is a faerie, she’s falling for a shape-shifter, and she’s the only person who can see through paranormals’ glamours.

But Evie’s about to realize that she may very well be at the center of a dark faerie prophecy promising destruction to all paranormal creatures.

So much for normal.

Historien:
Boken handler først og fremst om Evie og hennes liv. Hun bor på et paranormal center. Der bor det flere forskjellige slags typer av paranormale vesner. Her får de hjelp til og klare og overleve den virkelig verden. De blir tracket, så de vet hvor de er. Og noen av dem får tilbudt jobb.
Alt virker til og gå som det skal. Helt til plutselig mange hemmenligheter og mysterier kommer frem til overflaten.Paranormale vesner blir funnet døde, men hvem dreper dem?
Og hvorfor? Evie prøver og finne ut av det, med litt hjelp av en ny venn, en gutte venn :P
Også var det jo da X-kjæresten som hele tiden prøver og kapre henne for seg selv. Han dukker hele tiden opp og ikke altid med godt nytt.
Finner de ut av hvem som står bak mordene og hvordan det kan stoppes? Når det er så mye annet som også foregår. :O Les for og finne ut av det ;)

Min mening:
Dette er en must read. I elsket den :) Hadde ganske så høye forventninger før jeg gikk i gang med den, siden alle bokbloggene jeg følger har hedret denne boken :) Så forventningene var ganske så høye :) Og bra var det.. Nå har jeg endelig funnet ut av all snakken omhandlet. Denne boken er jo fantastisk. Og fortjener derfor 6 ut av 6 stjerner :) Mere er det visst ikke og si :P

Boken hadde alt. Masse action, kjærlighet, mysteri. Og dette gjorde jeg leste og leste, fordi jeg ikke kunne dy og legge den fra meg :P Så kort og godt.. LES DEN ;)

Sjekk også:
- Les og legg til på Goodreads
- Legg til på bokelskere
- Forfatterens hjemmeside
- Smakebit Paranormalcy (fra engelsk blogg)

Har du lest boken? Hva syntes du??
Er du like spennt på fortsettelsen som meg :D


~MoonStar~

1 kommentar:

  1. Jeg leste den for et par uker siden, og likte den godt, men den nådde ikke helt opp for min del, så den fikk fire av fem stjerner. Jeg likte at den var såpass morsom og lettlest, og Evie var en herlig hovedperson som jeg gjerne vil lese mer om:)

    SvarSlett