onsdag 13. juli 2011

News: Lydbok

Hva syntes dere om lydbøker? Teller det som og lese en bok :)

Jeg har ikke likt lydbøker før, men ville prøve og gi det en sjanse igjen.
Derfor startet jeg på Perkeft Kjemi av Simone Elkeles. Og kan faktisk nesten ikke få meg selv til og slukke den.

Jeg har tidligere hat vanskelig med og bare sitte og lytte til sånt, men tror det er en ganske god øving. Så tror jeg vil fortsette.. Hvertfall hvis jeg finner flere bra :)

Har dere noen og anbefale?? For det krever jo at de som leser har en behagelig stemme og lytte til :)

Hva er dine erfaringer? Og hva syntes du om fenomenet lydbok?
Bruker du det?

En ting til. Klarer du og gjøre noe mens du lytter :P Legger merke til selv. Når jeg lytter til lydboka, sitter jeg bare og lytter. Kan ikke gjøre noe i mens. Men det er virkelig avslappende :D

Det var litt min mening og erfaring :D Hva er din ;)

~MoonStar~

5 kommentarer:

  1. Jeg liker best å lese bøker selv, men vi pleier å høre på lydbok når vi skal ut på lang biltur. Jeg må også sitte og følge med, ellers så får jeg ikke med meg alt - sånn sett er det jo praktisk å høre på lydbok i bil ;-)

    SvarSlett
  2. Har du testet ut Ordflyt? Der er det i hvert fall mange lydbøker å prøve ut til gratis streaming.

    Mvh Håkon (som jobber med Ordflyt)

    SvarSlett
  3. Jeg elsker lydbøker og mener at det telles som lesing på lik linje med det å lese selv. Har ofte på en lydbok på stereoanlegget når jeg tar husvasken f.eks. Det er nemlig ikke like lett å ta gulvvasken med en bok i hånden he he.

    SvarSlett
  4. Jeg er i en periode der lydbøker er det som funker best, men har tidligere foretrukket å lese selv. Jeg har nettopp hørt to av bøkene i True Blood-serien lest med god innlevelse på sørstatsdialekt. Veldig underholdende. Jeg hører først og fremst på bussen til og fra jobb, og på tur, men det funker også bra mens jeg trener hjemme, gjør husarbeid o.l. Synes det teller som lesing.

    SvarSlett
  5. Jeg liker virkelig ikke lydbøker! Da jeg var mindre likte jeg å høre på det, men nå, huff nei. Tror kanskje jeg kunne likt det bedre om jeg hadde hørt på engelsk lydbok... Men jeg liker aller best å lese selv!

    Elise
    http://www.blogbyelise.com

    SvarSlett