tirsdag 11. oktober 2011

Anmeldelse: The Apocalypse Gene

The Apocalypse Gene
by Suki Michelle and Carlyle Clark


KoblingVar med på Blog Turnen via. den engelske bloggen min :)

Om Boka:
Dette er første boka i ny serie, skrevet av forfatterne Suki Michelle og Carlyle Clark.
Sci- fiction historie, som tar plass i år 2032. Med både dystopia og paranormale effekter.
Og masse action :D

Boken blir utgitt 17 October 2011 :)

252 sider
ISBN13: 9781600431029

Takk til forfatterne og fra Unputdownable Books. For og gi meg muligheten for og være med på turnen av denne boken. Og i forbindelse med det og gi meg en kopi av boken så jeg kunne anmelde den :)

Lest: September 2011
Språl: Engelsk

Bak på boka: (Fra Goodreads)
With Pandemic ravaging the globe, Olivya's psychic Sight compels her to see auras riddled with the colors of despair, and now her mother is infected.

Olivya’s only hope is the mysterious Mikah, a powerful Empath who claims the Pandemic is linked to his clan, the Kindred, and their brooding, monstrous, Immortal Lord. But can she trust this boy who can manipulate her very emotions?

With Mikah's aid, Olivya races to unearth Kindred secrets, desperate to find a cure, only to discover the Pandemic is far, far more than a mere disease . . .


Handlingen:
Boka følger to veldig forskjellige men allikevel veldig like unge hovedpersoner. Mikah og Olyvia.
De bor i en verden så anderledes fra vores egen, i år 2032.
Teknologien er alt, men en dag bryter forbindelsen sammen.
På samme tid utbryter en epidemi som ødelegger verden, en sykdom ved navnet kreft.
Men hva om kreft ikke er en sykdom, men noe helt annet? Men hva er det? Hvordan kan de overleve og hva vil skje med verdenen.

Min mening:
Alt i alt likte jeg denne boka :)
Den var full av action og mysterium. Så du måtte fortsette og lese for og finne ut av hva som egentlig skjer.
Hvilket kan både være positivt og negativt. Godt på den måten at det holder det spennende og du hele tiden finner ut av masse nytt igjennom historien. Dårlig på den måten at mitt inne i boka syntes jeg det blei så mye ny info sammenfletta, at jeg simpelten datt av vogna, og blei forvirret og mista helt hva jeg leste om.
Men det jeg virkelig likte ved boka er at den har en ganske spesiel verden, som bare noen veldig kreative hjerner kan ha tenkt seg til :)
Alt er forskjellig fra vår egen verden. Men du kan fortsatt forestille deg hvordan våres verden vil kunne utvikle seg til og bli som i historien. Og det er ganske fasinerende :)
Det med at kreft var noe annet en vi kjenner den som, fikk meg også til og ville lese videre, for og finne ut av hva det egentlig er.
Karakterene i boka vokser mye i løpet av boka og det gjør også at du fortsetter og lese, for du vil finne ut av hva som skjer med dem :) og hvordan de vil overleve. Og for ikke og glemme romanse forholdet, hva er vel en bok uten litt kjærlighet :) Vil de ende opp sammen??
Desverre ble jeg litt forvirret og tapte tråden mitt inde i boka. Da det var for mange detaljer og for mange navn (spesielle navn) og holde styr på. Hvilket kanskje er litt min egen skyld, da jeg leste innimellom når jeg var litt trøtt..

Men jeg har valgt og gi boka 4,5-5 ut av 6 stjerner



Siden historien fanget meg. Og all action og karakterene fikk meg til og lengte etter mere.
Men en liten advarsel. Jeg syntes boken var skrevet på litt mere viderekommende engelsk. Så vil nok ikke anbefale boken for de som er helt ferske i engelsk.

Sjekk også:
- Legg til og les om på Goodreads
- Legg til på bokelskere
- Bokas hjemmeside
- Bokas facebook side
- Se Traileren

- Min Giveaway (gir bort 1 ebook versjon av boka. Frem til 1 nov)
- Anmeldelse + Giveaway av Unputdownable Books
- Alle de andre stoppene på Blog Turnen (kommer senere)



Eller vær med på the Apocalypse Gene Launch Party
ved og klikke på bannere under :) Der kan du vinne en Kindle osv.




Er du spennt på og lese denne boka? Eller har du allerede lest den? Og hva syntes du :)
Ikke glem og tilmeld deg giveawayen min :) Så du kan få mulighet for og vinne denne boka ;)

~MoonStar~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar