fredag 25. november 2011

Anmeldelse: Hex Hall av Rachel Hawkins

Hex Hall av Rachel Hawkins



Om Boka:
Dette er første boka i Rachel Hawkins ungdomsserie, med samme navnet :)
Boka ble utgitt i 2010, mens fortsettelsen Demonglass i 2011.
Mens tredje boka Spell bound er forventet utgitt i Mars 2012.

ISBN13: 978142312130
323 sider

Lest: Oktober 2011
Språk:
Dansk

Bak på Boka: (Fra Goodreads)
Three years ago, Sophie Mercer discovered that she was a witch. It's gotten her into a few scrapes. Her non-gifted mother has been as supportive as possible, consulting Sophie's estranged father--an elusive European warlock--only when necessary. But when Sophie attracts too much human attention for a prom-night spell gone horribly wrong, it's her dad who decides her punishment: exile to Hex Hall, an isolated reform school for wayward Prodigium, a.k.a. witches, faeries, and shapeshifters.
By the end of her first day among fellow freak-teens, Sophie has quite a scorecard: three powerful enemies who look like supermodels, a futile crush on a gorgeous warlock, a creepy tagalong ghost, and a new roommate who happens to be the most hated person and only vampire student on campus. Worse, Sophie soon learns that a mysterious predator has been attacking students, and her only friend is the number-one suspect.
As a series of blood-curdling mysteries starts to converge, Sophie prepares for the biggest threat of all: an ancient secret society determined to destroy all Prodigium, especially her.

Min mening:
Denne boka var kjempe bra :D So morsomt skrevet. Så jeg ledde hele veien igjen, fra første side av. Små humring igjennom hele boka xD Og overdriver ikke, har masse vitner :P
Det var morsomme små kommentarer hele tiden. Og selvom det var masse morsomt, var det fortsatt en seriøs bok, med masse spenning. Og mange overraskelser :)

Man følger Sophie i sitt nye liv, hvor hun prøver og passe inn sammen med de andre "prodigium" (aner ikke hvilket norsk ord jeg kan bruke.. Noen forslag??? )
Sophie søker sannheten om hvorfor hun er så anderledes end de andre :S
Samtidig må hun lære og leve, styre kreftene sine og finne ut av familien fortid.
Men hemmeligheter dukker opp og hun blir innblandet i mye mere end hun kan forestille seg.
Og før hun vet om det er hun viklet inn i krigen mellom prodigiums og The Eye, en ond kult/sekt som prøver og få en ende på alle prodigiums.
Jepp.. Høres ut som masse action, ikke sant ;) Derfor ga jeg boka 5 ut av 6 stjerner.


For og gjøre det kort. Denne boka har alt, hvertfall nesten. (den har ikke en syngende edderkop, eller en dansende hest - hmm.. hvertfall ikke som jeg husker :P) Kan virkelig ikke sette fingeren på hva den manglet. Men et eller annet var det som gjorde at jeg valgte 5 i stede for 6 stjerner. Men uansett. Kanskje var det de syngende edderkoppene :P ... Men boka har i hvertfall masse action. Og for ikke og glemme cute boys (et must i gode bøker :P) romantikk og drama :) Og det liker vi :P (eller i hvertfall jeg gjør :) )

Sjekk også:
- Legg til og les om på Goodreads
- Legg til på Bokelskere
- Forfatterens hjemmeside
- Min anmeldelse av bok 2 (kommer snart)

Har du lest denne boka?? Hva syntes du om den :D

Jeg har også lest bok 2, som det snart kommer anmeldelse på også :D Og jeg er super spennt på fortsettelsen. Tredje og siste bok i trilogien :D Kan nesten ikke vente :)

~MoonStar~

1 kommentar:

  1. Det betyr vel at de har uvanlige gode talenter, at de er spesielle på en positiv måte. Child prodigy betyr jo vidunderbarn :)

    Jeg landet akkurat på samme vurdering som deg, veldig god underholdning men den fikk 4 av 5 stjerner. Kanskje jeg skulle oversatt den anmeldelsen og lagt den ut på den norske bloggen også.

    SvarSlett