tirsdag 8. november 2011

Anmeldelse: Manga Romeo and Juliet

Romeo and Juliet av Manga Shakespeare




Om boka:
Dette er manga versjonen av det populære historien Romeo og Julie.
Historien er orginalt skrevet av William Shakespeare. Og denne boken er holdt i gammelt språk, på trods av at den skulle moderniseres, ved og lages til Manga. Illustrasjonene er tegnet av Sonia Leong.
Boken ble utgitt i 2007.

ISBN13: 9780810993259
208 sider

Lest: Juli 2011
Språk: Engelsk

Bak på boka: (fra Goodreads)
Now presenting Manga Shakespeare—the Bard's greatest plays in an accessible, lively format for a new generation of readers

Romeo and Juliet is ideally suited for the manga format—it has teenage heroes, scheming and villainous adults, heartbreaking tragedy, and the ultimate romantic plot about star-cross'd lovers. Romeo, a Montague, and Juliet, a Capulet, fall deeply in love—and they refuse to let their parents' age-old feud get in their way. When Romeo is banished from their town, a series of mistakes and misunderstandings, along with their families' mutual hatred, finally manages to end their love. An exciting introduction to the Bard for reluctant readers and mang
a fans alike.

Min mening:
Jeg liker manga bøker. Spesielt ideen om at folk som ikke er spesielt glad i og lese, fortsatt kan få med seg de gode historiene, ved og lese de som tegneserie. Derfor var jeg wuhhuu.. Da jeg oppdaget denne boken.. Meeen... Den var ikke helt hva jeg hadde forventet.
Valgte og gi den 4 ut av 6 stjerner

Det fordi jeg ikke syntes illustrasjonene passet sammen med tekstene.. Teksten var fortsatt i gammelt språk, mens bildene var moderne Manga i Tokyo stil. Spørr du meg.. Og de passet bare ikke sammen med språket og helheten. Boka mista meg rett og slett, mistet fokus for måtte fokusere så mye på og lese, samtidig som jeg så gjerne ville legge merke til illustrasjonene. Men for meg passet de bare ikke sammen. Kjempe bra illustrasjoner og kjempe fra histroie. Men satt sammen til en, som her. Passet det bare ikke for meg, desverre. Men det er jo smak og behag :)
Var det opp til meg syntes jeg de skulle enten lage en versjon med ny illustrasjon hvor det passer til språks perioden, eller omvendt. :) Ny moderne språk til det mere nymoderne illustrasjonen :)


Har du lest den?? Hva syntes du??
Likte du at de hadde beholdt det gamle språket igjennom historien??

~MoonStar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar