søndag 20. november 2011

Anmeldelse: Ni liv av Rachel Vincent

Ni liv av Rachel Vincent




Om Boka:
Dette er andre boka i Shifters serien, skrevet av Rachel Vincent.
Serien er på 6 bøker så langt :) Og jeg eier 5 av dem inntil videre :D Så masse godt i vente :)
Den første boka ble utgitt i 2007, mens denne fortsettelsen ble utgitt i 2008.

Forfatteren Rachel Vincent er også kjent for serien Soul screamers og hendes nyeste serie Unbound, hvor den første boken utkom i år, 2011.
Jeg har akkurat begynnt og lese The Soul Screamers og vil nok snart ha en anmeldelse klar på første boka.

ISBN13: 9780778325550
394 sider

Lest: Juli 2011
Språk: Norsk

Bak på Boka: (Fra Goodreads)
Okay, so cats don t always land on their feet.

I know that better than most. Since rejoining the Pride, I ve made big decisions and even bigger mistakes: the kind paid for with innocent lives. As the first and only female enforcer, I have plenty to prove to my father, the Pride, and myself. And with murdered toms turning up in our territory, I m working harder than ever, though I always find the energy for a little after-hours recreation with Marc, my partner both on- and off-duty.

But not all of my mistakes are behind me. We re beginning to suspect that the dead are connected to a rash of missing human women and that they can all be laid at my feet--two or four, take your pick. And one horrible indiscretion may yet cost me more than I can bear..
 

Min Mening:
Jeg liker virkelig Rachel Vincents skrivemåte. Og har ikke noe i mot de norske oversatte utgavene. Bøkene er lett skrevet og samtidig bøker for voksne :)
Denne serien er full av action og drama. Og det er ingen ubntagelse for denne boka. Du merker at det er en fortsettelse. Da du fortsetter og følge personene/familien som du ble kjent med i den første boka. Samtidig som selve historie plottet er filtret sammen med det som skjedde i den første boka. Så jeg ville definitivt anbefale og lese den første boka Herreløs før denne.
Men skulle du ikke være i humør for det, kan man også lese den for seg selv. Siden den forklarer det meste av det som allerede har skjedd, veldig kort. Men vil nok ikke anbefale det. Ta deg heller tid til og lese fra bok 1 av ;) Ellers vil du gå glipp av en kjempe bra bok :)
Men la meg komme til poenget, har valgt og gi boka 6 ut av 6 stjerner.

Jepp, Jeg vet. Jeg ga den første boka 6 stjerner også. Men dette er en liten 6ér. Jeg likte bok 1 best, men begge var bra og fortjener 6ér. I denne boka syntes jeg det manglet litt Jace. Og jeg klarte ikke og leve meg like mye inn i historien, som jeg gjorde i den første. Men håper på at fortsettelsene blir like bra som denne og den første :D
Og forhåpentlig får vi mere Jace :P Også håper jeg Faythe vil bli litt mere voksen og smartere :P haha





Men for og gjøre det super kort:  You don´t wanna miss this series ;) Full of action and hot guys :P

Sjekk også:
- Legg til eller les om på Goodreads
- Forfatterens hjemmeside
- Min anmeldelse av første boka
- Anmeldelse av bok 3 (kommer senere)
- Legg til på Bokelskere

Har du lest denne boka? Eller har du planer om det?? :)
Hva syntes du om Rachel Vincent sin skrive måte. Eller de norske oversatte utgavene?
Jeg har så langt likt alle bøkene jeg har lest av henne :D Også de norske utgavene :)

~MoonStar~

4 kommentarer:

  1. Har aldri lest den, men fikk lyst:)

    SvarSlett
  2. Hehe. Der er jo ikke andet for end, du må i gang med den. ;) Jeg håber da, du får en god læseoplevense ud af den, og ikke bliver skuffet. Det kan du være at du synes bedre om den end mig.

    SvarSlett
  3. Har du fortsatt denne boken?

    SvarSlett
  4. Har du fortsatt denne boken?

    SvarSlett