fredag 30. mars 2012

Anmeldelse: Awake at Dawn av C.C Hunter

Awake at Dawn av C.C Hunter


Om Boka: 
Først og fremst. Detter er IKKE første boka i en serie. Første boka i serien here Born at Midnight. Og om du ikke har lest den enda, burde du gjøre det først. For og skjønne sammenhengen. Dette er en fortsettelse. Min anmeldelse av bok 1, kan du finne i linket neders i dette blog innlegget :)

Awake at Dawn er andre boken i serien Shadow Falls, skrevet av C.C Hunter.
Denne boken ble utgitt i Oktober 2011.
Serien består av i alt 3 bøker og en novelle. Første boken het Born at Midnight og ble utgitt i mars 2011. Mens tredje boken er forventet nå i april 2012, og skal hete Taken at Dusk.
Novellen er en prequel, altså handlingen tar plass før selve historien. Hvis dere skjønner :P Den handler om Della. Den ble utgitt i mars 2011 og heter Turned at Dark.

+ at jeg akuratt har funnet ut av at det er forventet en fjerde bok i serien også :) Den skal hete Whispers at Moonrise, og er forventet i 2013 først. 

ISBN13: 9780312624682
383 sider

Lest: Februar 2012
Språk: Engelsk

Bak på Boka: (Fra Goodreads)
Now that she’s settled in at Shadow Falls Camp, Kylie Galen’s determined to discover the extent of her supernatural abilities.  But with a ghost insisting someone Kylie loves is about die, a rogue vampire on a murdering rampage, and her sixth sense telling her someone is watching her, Kylie’s quest for answers is quickly put on hold. 
To make matters worse, just when she’s about to give her heart to Derek, a half-fairy, he starts pulling away.  When Lucas, a werewolf with whom Kylie shares a secret past, returns, Kylie’s feels more conflicted than ever. Her weekend with her mom should have been the just the break Kylie needs, but it turns out to be her breaking point.  Someone from the dark side of the supernatural world has plans for Kylie--and it'll take all her resources to get back to Shadow Falls alive...

Handlingen:
Vi fortsetter og følge Kylie i hennes liv, hvor hun prøver og finne ut mere om alle hemmelighetene hun har oppdaget.
Hun fortsetter og utvikle kreftene sine og oppdager også nye spennende krefter.
Mens hun kjemper med dette, blir samtidig alt også litt mere innviklet på gutte fronten. Hun må ta en tung beslutning og bestemme seg for hvem hun egentlig liker best.
Samtidig er mere drama på vei til sommer campen inkl. mere mysterier, mord osv.
Som hun automatisk kommer rett oppi, og gjør alt litt mere komplisert :P

Min mening: 
Jeg absolutt elsker denne serien. Mest for måten den er skrevet på. Og for gutta som er i den :P <3 Men mest av alt Lucas biten <3 hehe 
For meg var det biten med Lucas som gjorde at jeg absolut bare måtte lese denne boka. Jeg måtte vite hva som skulle skje. Desverre føltes det som en evighet før han kom tilbake. Og puff så var boka over :S Slettes ikke nok Lucas spørr du meg :P Og nå må jeg vente helt til neste bok utkommer for og få mere :( Men heldigvis har jeg allerede forutbestilt den i god tid :D

Men tilbake til poenget. Jeg elsker denne serien, fordi det er en simpel, enkel serien full av mysterier. På en ikke creepy måte :) Samtidig er det morsomt og lese om alle de forskjellige "magiske væsnene" som bor sammen og må lære og samarbeide. Og lære hverandres form for levevis. :)




Mens du leser har du masse spørrsmål hengende i luften hele tiden, som du bare må ha svar på. Hvilket gjør at du bare leser og leser. 

Boken er fort og lettlest :) 
Gleder meg masse masse til tredje boken :D 
Og har uten tvil gitt denne boken 5 ut av 6 stjerner, :) Om du ikke allerede hadde gjettet det :P




Sjekk også
- Legg til eller les om på Goodreads
- Legg til på Bokelskere
- Min anmeldelse av bok 1 
- Forfatterens hjemmeside
- Min anmeldelse av bok 2 (kommer i fremtiden)

Har du lest denne boken? Hva syntes du?
Hvem av gutta foretrekker du :P

~MoonStar~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar