torsdag 8. mars 2012

Anmeldelse: The Replacement av Brenna Yovanoff

The Replacement 
  avBrenna Yovanoff

Om Boka:
The Replacement er skrevet av en ung forfatter med navnet Brenna Yovanoff
Boken ble utgitt tilbake i 2010, men jeg oppdaget den først i begynnelsen av 2011, da det var snakk om den på nesten alle blogger. :)
Forfatteren har også gitt ut en bok til siden dengang, en ny bok som heter The Space Between, som kom i 2011. Begge disse bøkene er individuelle bøker, som ikke er del av noen serier :)

ISBN13: 9781595143372
343 sider

Lest: Desember 2011
Språk: Engelsk

Bak på Boka: (fra Goodreads)
Mackie Doyle is not one of us. Though he lives in the small town of Gentry, he comes from a world of tunnels and black murky water, a world of living dead girls ruled by a little tattooed princess. He is a Replacement, left in the crib of a human baby sixteen years ago. Now, because of fatal allergies to iron, blood, and consecrated ground, Mackie is fighting to survive in the human world.

Mackie would give anything to live among us, to practice on his bass or spend time with his crush, Tate. But when Tate's baby sister goes missing, Mackie is drawn irrevocably into the underworld of Gentry, known as Mayhem. He must face the dark creatures of the Slag Heaps and find his rightful place, in our world, or theirs


Min Mening:
Denne boken syntes jeg er litt vanskelig og anmelde. For jeg likte boken, men allikevel på et vis føler jeg den ikke fortjener full pot. 

Mest på grunn av at det skrevne språket ikke fortryllet meg 100%. Og jeg oppdaget at jeg til tider leste skikkelig fort bare for og komme videre. Det høres kanskje ut som en god ting, men det er det desverre ikke i denne sammenhengen :( Boken gjorde liksom ikke så jeg konsentrerte meg nok på og lese og leve meg inn i karakterene i boken. Jeg ville bare lese fort for og komme til slutten og finne ud av hva som skjer. Hvilket medførte at jeg ikke levde meg så veldig inn i boken. Som er det jeg elsker ved gode bøker. Det og forsvinne inn i boka. Og bli et med boka.
Men selv om det ikke skjedde, var boka fortsatt god. Den hadde en god handling og du ville virkelig vite hva som kom til og skje. Ville de kunne redde den lille jente. Og hva er det som er spesielt med hovedpersonen Mackie.. Hvilken type skapninger er de under jorden.Osv...

I hvertfall har jeg valgt og gi boken 4,5 ut av 6 stjerner :)

For historien var interessant og du mistet ikke interessen i og fortsette og lese. Men selv om jeg bare ville det så nøt jeg dessverre ikke boken like mye som jeg hadde forventninger om. Derfor 4,5 ut av 6 :)

Sjekk også:
- Legg til og les om på Goodreads
- Legg til på Bokelskere
- Forfatterens hjemmeside
- Forfatterens blog

Har du lest denne boka? Og hva syntes du??
Har du lest den andre boken hennes, The Space Between? Burde jeg lese den :)

~MoonStar~

2 kommentarer:

  1. Fin anmeldelse:) Høres ut som en fin bok:)

    SvarSlett
  2. Ble faktisk enda mer nysgjerig på denne når du ikke er helt hundre prosent positiv. Har lest veldig mange gode anmeldelser av den også, og den skal definitivt leses etter hvert. Synes det er fint med bøker som ikke er en del av en serie også, er spent på språket i boken nå.

    SvarSlett