torsdag 29. mars 2012

Boktema: PÃ¥skelesning



 
For første gang blir jeg med pÃ¥ Boktema, startet av Anettes Bokboble. Trykk pÃ¥ bilde for og komme til denne ukes boktema :) Hvor du kan finne flere innlegg. 
Denne ukes tema er:  Hvilken bøker skal du lese i pÃ¥ska?
 
Først og fremst har jeg valgt og legge meg på påske motelese bølga :P
Nemlig at eg vil prøve meg på litt krim.
Har aldri lest krim før. SÃ¥ tenkte pÃ¥ske = krim, sÃ¥ hvorfor ikke begynne nÃ¥ :)  
 
 
Askepott av Kristina Ohlsson
En liten pike forsvinner på sentralstasjonen i Stockholm og faren blir raskt mistenkt. I en annen del av Sverige lever en ung kvinne i skjul, redd for å bli funnet av mannen som hun først trodde var den prinsen og befrieren hun hadde ventet på helt siden barndommen. Hun vet bedre enn noen andre hvorfor piken på toget er forsvunnet, og enda en gang forbereder hun seg på å flykte. Etterforskningen ledes av den legendariske politimannen Alex Recht, den ivrige kriminalbetjenten Peder Rydh samt den sivilansatte etterforskeren Fredrika Bergman. Dette er den første romanen om Alex Recht og hans etterforskningsgruppe.
 
 
 
Men har selvfølgelig ikke tenkt meg og bare lese en bok i pÃ¥ske. Eller bare krim :P 
Har en god del andre bøker jeg tenkte jeg skulle rekke og lese og. Men man rekker jo ikke alt pÃ¥ en uke. Men hÃ¥per og fÃ¥ lest hvertfall en til :P OgsÃ¥ ellers mange i løpet av April. Som dere skal fÃ¥ se i et senere innlegg :) 
 
 
 
 Min tid kommer av Nina Marie Vogt-Østli
 
 Hans Petter lever en skyggetilværelse. Med mobbing, foreldre som ikke forstÃ¥r ham, ingen venner. Hatet vokser. En dag fÃ¥r han kontakt med en jente pÃ¥ nettet. Hun er etter alt Ã¥ dømme sinnsforvirret - hun pÃ¥stÃ¥r hun kontakter ham fra framtiden. Men hun forteller at hans tid skal komme! En uhyggelig fortelling om et ungt menneskes utvikling mot rendyrket ondskap, som har fÃ¥tt utilsiktet aktualitet. 
 
(som en del av Cappelen Damms bokbloggturne)
 
 
 
Hvilke bøker skal du lese i pÃ¥ska?? 
Og har du lest noen av disse? 

10 kommentarer:

  1. Askepott vant jeg akkurat i en giveaway, så den skal jeg også snart lese. Min tid kommer hørtes og ut som en bok med et spennende innhold. Jeg noterer meg den.
    Ha en riktig fin påske!

    SvarSlett
  2. Kunne godt tenkt med Askepott og Min tid kommer høres spennende ut så den er selvfølgelig notert ned. Ha en fin påske med god lesing:-)))

    SvarSlett
  3. Ønsker deg en god påske :)

    Jeg har ikke laget meg noen liste enda. Vet det blir mye jobb i påsken og da mindre lesetid. Men jeg har lyst til å lese den siste til Jo Nesbø. den nyeste til Yrsa S. og Predikanten av Camilla Läckberg. Tenkte jeg skulle forsøke å kombinere litt gammel krim med krim som akkurat er kommet ut. Blir sikkert en ungdomsbok også.

    SvarSlett
  4. Spennende bøker!

    Kos deg masse med god lesing i påsken!

    SvarSlett
  5. Askepott virka veldig spennande. God påske og god lesing :-)

    SvarSlett
  6. Bra liste:) Er spent på Askepott, har ikke lest den selv, så er nyskjerrig:)"Min tid er kommet" gleder jeg meg til å lese om:) Høres ut som en meget spesiell bok:)Ønsker deg en God Påske, kos deg masse:)

    SvarSlett
  7. Askepott kunne jeg tenkt meg å se nærmere på. Håper du skriver en omtale :-)

    God påske!

    SvarSlett
  8. Spennende valg til påskelektyre, tusen takk for gode tips! God påske, hilsen Anette :)

    SvarSlett
  9. Høres ut som det blir en spennende påske!
    Spesielt fikk jeg lyst til å lese "Min tid kommer",
    så den har jeg satt på listen over bøker å lese :)

    SvarSlett
  10. Virker som spennende bøker:) Har ikke lest noen av de,men likte coverene til de!
    God påske til deg! Jeg skal lese "død sjel" av Birger Baug og "Brisingr" av C. Paolini:)

    SvarSlett