lørdag 28. april 2012

Anmeldelse: Goddess Boot Camp av Tera Lynn Childs

Goddess Boot Camp 
av Tera Lynn Childs 

Om Boka:
Dette er andre boken i serien Oh. My. Gods skrevet av Tera Lynn Childs.
Her møter du mennesker som nedstammer fra greske guder.
Første boka i serien het Oh. My. Gods og ble utgitt i 2008, mens denne ble utgitt i 2009.
Jeg hadde rett før denne lest og anmeldt første boken, som dere finner link til nederst. Og som dere kan se er det lenge siden jeg leste denne, men har bare ikke fått skrivd anmeldelsen før nå. :/

Forfatteren er også kjent for noen andre serier. Fins, som handler om havfruer og Medusa Girls som handler om noen som nedstammer fra Medusa.
Jeg eier selv begge de første bøkene i de to seriene og gleder meg masse til og lese dem :)

Du kan også finne noen noveller som hører til Oh.My.Gods serien på hjemmesiden hennes, som jeg har linket til nederst i innlegget. Selv har jeg lest begge og de er fin lesing, fort unnagjort, da de som sagt er korte noveller. :) 

ISBN13: 9780525421344
264 sider

Denne boken burde ikke leses som stand alone.
Da du må ha lest den første for og kunne følge med.

Lest: Juli 2011
Språk: Engelsk

Bak på Boka: (Fra Goodreads)
Phoebe, who recently discovered she's a descendant of Nike (the goddess, not the shoe), is finding that supernatural powers come with a crazy learning curve. Her stepfather, headmaster of the Academy for descendants of the Greek gods, has enrolled her at Dynamotheos Development Camp - aka Goddess Boot Camp - with a bunch of ten-year-olds for the summer. Embarrassing as that is, hopefully it'll help her gain control over her powers in time to pass the test of the gods, continue training hard enough to qualify for the Pythian Games, and enjoy her godly boyfriend, Griffin, all while avoiding the ultimate mistake of accidentally misusing powers.

It's another fast-paced myth-inspired heroine's quest that's sure to bring out the goddess in anyone.


Min Mening:
Jeg likte denne boken og leste den ut på bare 2 dager. Men må innrømme jeg ikke likte denne like godt i sammenligning med den første boken. Denne manglet litt humor, som jeg absolutt elsket i den første. Det var selvfølgelig litt humor innimellom men ikke nok, spørr du meg :)
Men jeg likte likevel boken. Den er flott skrevet og lett lest.
Likte at man fortsetter og følge Phoebe på sin reise i livet, hvor hun søker mere viten omkring sin far og sine krefter, som hun prøver og utvikle og lære.
Men som sakt manglet jeg litt mere humor og litt mere romanse, som jeg likte så godt i den første.
Og derfor endte jeg med og gi boka 4 ut av 6 stjerner


Synes det er synd historien er over og det bare er 2 bøker i serien. Liker veldig godt måten denne forfatteren skriver på. Og har derfor invistert i flere av hennes serier som jeg gleder meg masse til og få lest :D

Sjekk også:
- Legg til eller les om på Goodreads
- Min Anmeldelse av Oh.My.Gods, bok 1
- Legg til på Bokelskere
- Forfatterens hjemmeside

Har du lest denne og hva syntes du? Eller har du lest noen av de andre bøkene hennes? Eller planer om det.

~MoonStar~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar